جزئیات دیدار رئیس حشدالشعبی با بشار اسد توضیح شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب درباره فهرست دور دوم انتخابات مصر سطح آماده‌باش را در شمال سینا افزایش می‌دهد گروسی با امیرعبداللهیان در تهران دیدار کرد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نیچروان بارزانی با رهبر انقلاب دیدار کرد مصر: گذرگاه رفح برای تردد مسافران بسته نشده است دفتر اطلاع‌رسانی فلسطین از قصد دشمن برای حمله به رفح خبر داد فرانسه با حمله به رفح مخالفت کرد اسلامی: اراده رسیدن به تولید ۲۰هزار مگاوات برق اتمی تا سال ۱۴۲۰ را داریم سردار ایزدی: پدافند غیرعامل در مسیر رو به رشدی قرار گرفته است رئیس انجمن هسته‌ای ایران: تولید ۲۰ هزار مگاوات برق اتمی را دنبال می‌کنیم رئیسی در دیدار با بارزانی: عراق و اقلیم کردستان مانع استفاده از خاک این منطقه علیه ایران شوند رئیس سازمان انرژی اتمی: آماده مشارکت و همکاری‌های علمی با کشور‌های دیگر هستیم گروسی وارد تهران شد گزینه‌های اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه کسانی هستند؟ امیرعبداللهیان با نیچروان بارزانی دیدار کرد حضور سفیر عربستان در تهران در کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای اصفهان + فیلم شکوه یک انقلاب و تغییر دنیا اطلاع‌رسانی صادقانه باعث افزایش تعداد رأی‌دهندگان شده است دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود+ فیلم
سرخط خبرها

واکنش تند عربستان به آمریکا: هیچ دیکته‌ای را نمی‌پذیریم

  • کد خبر: ۱۲۹۴۳۷
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
واکنش تند عربستان به آمریکا: هیچ دیکته‌ای را نمی‌پذیریم
وزارت امورخارجه عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که ریاض هیچ دیکته و رفتاری را نمی‌پذیرد که با هدف منحرف کردن تلاش‌ها برای حمایت از اقتصاد جهانی انجام می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، وزارت امور خارجه عربستان سعودی صبح پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ریاض  اظهارات آمریکا را که مبتنی بر واقعیت نیست، کاملاً رد می‌کند.

وزارت امور خارجه عربستان تاکید کرد: «ریاض هیچ دیکته و رفتاری را نمی‌پذیرد که با هدف منحرف کردن تلاش‌ها برای حمایت از اقتصاد جهانی انجام می‌شود».

بر اساس بیانیه این وزارت‌خانه، دولت عربستان  سخنانی در قبال این کشور و پس از تصمیم اوپک پلاس در ۵ اکتبر ۲۰۲۲ دریافت کرده که در ظاهر این تصمیم به عنوان طرفداری عربستان از درگیری‌های جهانی و یک تصمیم با انگیزه سیاسی علیه ایالات متحده آمریکا بوده است.

در بیانیه این وزارت‌خانه آمده است: دولت عربستان مخالفت کامل خود را با این اظهارات  که واقعیت ندارد، اعلام می‌کند، این اظهارات به دنبال آن است تا تصمیم اوپک پلاس را به خارج از چارچوب اقتصادی نشان دهد، این درحالی است که این تصمیم توسط تمام کشور‌های عضو اوپک پلاس گرفته شده است».

وزارت امور خارجه عربستان تاکید کرد: «دولت ریاض اعلام می‌دارد که نتایج نشست‌های اوپک پلاس از خلال اجماع کشور‌های عضو صورت می‌گیرد و هیچ کشوری به تنهایی نمی‌تواند این توافق را انجام دهد و از نقطه نظر اقتصادی این تصمیم تعادل عرضه و تقاضا در بازار نفت را در نظر می‌گیرد و از نوساناتی که به هیچ یک از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان نفت نیست، جلوگیری می‌کند، اقدامی که همواره اعضای اوپک پلاس آن را انجام داده اند».

بر اساس این بیانیه، گروه اوپک پلاس تصمیمات خود را به طور مستقل و مطابق با رویه‌های مستقل پذیرفته شده عمومی سازمان‌های بین المللی اتخاذ می‌کند.

این وزارت خانه در ادامه تاکید کرد: دولت عربستان با رایزنی مستمر خود با مقامات آمریکا اعلام کرده است که تمامی تحلیل‌های اقتصادی نشان دهنده این است که به تعویق انداختن تصمیم کاهش تولید نفت به مدت یک ماه همانگونه که پیشنهاد آن داده شد، پیامد‌های اقتصادی منفی خواهد داشت.

در این بیانیه آمده است: تلاش برای پنهان کردن حقایق در خصوص موضع عربستان در قبال جنگ اوکراین مایه تأسف است، چرا که دولت ریاض موضع اصولی خود را در قبال این بحران تغییر نداده و همواره پایبند تصمیمات اتخاذ شده در سازمان ملل متحد در قبال این بحران بوده است.

وزارت امور خارجه عربستان اعلام کرد: در حالی که عربستان به دنبال حفظ استحکام روابط خود با همه کشور‌های دوست است، در عین حال تاکید می‌کند که دیکته‌ها را نمی‌پذیرد و هر گونه اقدام یا تلاشی را برای منحرف کردن هدف دفاع از اقتصادی جهانی در برابر نوسانات بازار نفت را رد می‌کند.

وی توضیح داد که پرداختن به چالش‌های اقتصادی مستلزم ایجاد یک گفت‌و‌گوی سازنده و غیرسیاسی و بررسی خردمندانه و منطقی است به گونه‌ای که در خدمت منافع همه کشور‌ها باشد.

وزارت امور خارجه  عربستان در پایان بیانیه خود گفت: ریاض اعلام می‌دارد که  به روابط خود با ایالات متحده آمریکا از منظر راهبردی که در خدمت منافع مشترک دو کشور است، می‌نگرد و بر اهمیت استقرار روابط دوجانبه  بر پایه‌های مستحکمی تاکید می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->